Onsdag 14 mars kl. 09.00 -12.30 Presentasjonsteknikk

Torsdag 22.02.2018 kl. 09.00: Å skape et riktig førsteinntrykk i dialog med andre mennesker
February 5, 2018

Trene på å presentere oss selv i forbindelse med et jobbintervju.

Gode forberedelser viser at vi tar andre på alvor. For å bli god må vi trene, trene og aller trene….

Hvem er menneskene jeg møter ? Hva jobber de med og hva er de opptatt av?  Hva vil jeg at de skal huske når jeg er ferdig med min presentasjon, og hvorfor holder jeg denne presentasjonen? Desto mer du vet om bedriften, oppgaver, verdier…. dess mer kan du spisse budskapet og bruke gjenkjennbare eksempler. Husk bare på at du må være komfortabel med språket, og med hvordan du uttrykker deg. Ingen kjøper et budskap som du selv opplever at ligger unaturlig i ditt ordforråd eller i din erfaring og kompetanse.

Husk på at du har et formål med det du deler, og at dem du snakker med skal kunne relatere dine eksempler til den jobben du søker på.

En viktig ingrediens for å bli sett og hørt er integritet og troverdighet, og det kommer sammen med respekt. Selvrespekt. For, skal vi få respekt hos andre og fremstå med integritet og (tro)verdighet, må vi først ha troen på oss selv og eget budskap.

Spørsmål ? Kontakt Randi på 93259372.

Legger ved link fra Amy Cuddy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *